Policy vid reklamationer och bokningar

Bokningar tas emot endast via telefon 090-772316 eller via Webbokningen, INTE via sms, mail eller facebook.
Avbokning på behandlingar sker senast 24 tim innan, annars debiteras du för 85% av den totala kostnaden. Uteblir du från ditt besök gäller detsamma. Dessa regler gäller alla och gör inga undantag. En bokningsbekräftelse kommer att skickas till dig via mail och ett sms kommer även att skickas ut ca 24 timmar inna din bokade tid.


Regler gällande reklamation:

REKLAMATION AV TJÄNST:

Om du anser att vi utfört en behandling fel eller att du inte är nöjd, var vänlig och kontakta oss senast 2 dagar efter behandlingstiden. Vi vill även att du skickar bild eller kommer förbi oss så vi får oss en tydlig bild på vad du är missnöjd med. Detta för att vi ska kunna förbereda oss på hur vi ska åtgärda felet på bästa möjliga sätt. Har det gått längre än 1 vecka efter behandlingstillfället gör vi inte om behandlingen kostnadsfritt

Du som kund har inget lagligt stöd när det gäller att reklamera en behandling, då konsumentköplagen inte omfattar skönhetsbehandlingar på personer. Du kan heller inte vända dig till ARN (Almänna reklamationsnämnden) eftersom vi inte utför medicinska behandlingar.

REKLAMATION AV VARA:
Om du köpt något som är felaktigt eller skadat ska du klaga eller reklamera till säljaren. När du gör en reklamation betyder det att du meddelar säljaren att du inte är nöjd och varför.

Du måste reklamera varan “inom skälig tid” efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett inom skälig tid. Ibland kan skälig tid vara längre än två månader till exempel om du varit sjuk eller bortrest. 

Ursprungligt fel på varan 
Om du upptäcker ett fel på varan under de första sex månaderna efter köpet har du ett bättre konsumentskydd. Om felet är ursprungligt, det vill säga fanns där från början har du rätt att få varan reparerad eller utbytt. Om säljaren inte håller med dig om hur felet uppstått är det han eller hon som måste bevisa att felet inte är ursprungligt under den här tiden.

När det har gått mer än sex månader efter köpet är det i stället du som köpare som måste bevisa att felet är ursprungligt.  
Tre års reklamationsrätt

Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den. Det står i konsumentköplagen. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden. 

Reklamera alltid så snart som möjligt för att vara säker på att inte gå miste om dina rättigheter.

Kommentera